Salgsvilkår

Kunder i Norge, Danmark og Finland kan kun bestille via sine respektive lands salgskanal.
Kunder fra øvrige land kan gjøre sine innkjøp via vår Euro kanal.

Priser

Prisene er i respektive lands valuta, du kan selv velge om du vil vise priser inkl. 25% moms eller ekskl. moms.

Salgsprodukter gjelder så langt lageret rekker. Kvantumsprisen gjelder ved større kjøp av samme artikkelnummer hvis ikke annet er oppgitt. Enkelte kampanjer gjelder kun i nettbutikken. Ved salg av artikler med vekt og overflate, kan disse sjelden leveres i nøyaktig bestilt kvantitet. Vi vil alltid velge så nærme den bestilte kvantiteten som mulig. Evt avvik spesifiseres på fakturaen. Når du betaler med kort trekkes kostnaden for vekt og overflate varer separat fra øvrige varer.

Minste ordreverdi 200, - kr.

Betalingsbetingelser

Privatkunde

Etter godkjent kredittkontroll har du som privatkunde mulighet til å handle med 20 dagers kreditt faktura, beløp t.o.m. 5000:-. Oppgi fødsels og personnummer og spesifiser at du ønsker å betale med faktura. Kredittkontrollen utføres automatisk via Businesscheck. Ifølge kredittoplysningsloven er kredittselskapet forpliktet til å sende en kopi hver gang det blir utført en kredittopplysning på privatperson.

Merk at vi kun leverer varene til din bokførte adresse i Folkeregisteret dersom du velger faktura som betalingsmåte. Fakturaen ligger i pakken.

Kortbetaling

Vi aksepterer Visa, MasterCard, Electron og Maestro. Når du bekrefter bestillingen din sendes din informasjon til vår samarbeidspartner, DIBS som kontrollerer kortets gyldighet. DIBS er PCI-sertifisert.

Beløpet trekkes ikke fra kontoen din før vi sender varen, men beløpet blir reservert ved tidspunktet for bestilling og kan ikke benyttes til andre kjøp. Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan ekspedere bestillingen din innenfor den tidsrammen som din kortutsteder setter, slippes det reserverte beløpet. Overføringen skjer med SSL-kryptering. Vi lagrer ingen kortnummer eller CVC-nummer i vårt kunderegister.

Hvis informasjonen på kortet ikke stemmer eller hvis det ikke er dekning på kortet, forbeholder vi oss retten til å sende bestillingen din mot betaling på Postoppkrav. I dette tilfellet tilkommer postens postoppkravsgebyr.

Betalingen din er sikret gjennom Dibs. Ditt kortnummer sendes kryptert direkte til banken. Dibs bruker SSL kryptering som har som forretningsstandard å sikre kortbetalinger.
Hvis du bestiller skinn i kvft og kilovarer, trekkes beløpet ved to anledninger da det ikke er mulig å avgjøre på forhånd hvilken størrelse skinnet har eller hvor mange kilo varen veier.

Foretak, kommuner, fylker og statlige virksomheter

Foretak har mulighet til å handle med 30 dagers kreditt faktura etter godkjent kredittkontroll. Oppgi org.nr og spesifiser at du ønsker å betale med faktura. Kredittkontrollen utføres automatisk i kassen.

Salg til statlige og kommunale institusjoner skjer mot 30 dager netto.

Foretak kan også betale med kort, se over.


E-faktura

Hvis din kommune benytter seg av e-faktura har vi en fullt utviklet funksjon for det. Trenger du mer informasjon om dette er du velkommen til å kontakte kundeservice.

Uteblitt betaling

For sent betalt faktura belastes med 12 % rente og 70 kr i purregebyr. Inkassosaker ivaretas av Alektum.

Gavekort 

Våre gavekort er gyldig i to år. Du kan betale med gavekortet på nettet eller i butikken, det er også mulig å gjøre en delbetaling med gavekortet hvis summen på gavekortet ikke dekker hele ditt kjøp. Dersom summen på ditt gavekort overstiger beløpet du handler for blir gjenværende saldo på ditt gavekort lagret og gavekortet kan brukes på et senere tidspunkt.

Mindreårige

For å ekspedere varer til kjøpere under 18 år, kreves godkjennelse av myndig person.

Frakter og avgifter

Lik frakt over hele landet 89 kr uansett størrelse på ordren.

Varene leveres med Posten - Bring. Ordre til institusjoner og bedrifter sendes som bedriftspakke og leveres på døren. Dersom ingen er til stede, sendes det en beskjed til mottakeren om hvor pakken kan hentes.

Kontroller at antall kolli stemmer med fraktbrevet og at pakken ikke er skadd ved mottak av varene. Gi beskjed omgående til transportøren ved evt skadet pakke. Hvis du ønsker hjelp av vår kundeservice, ring tlf. 32856393. Hvis varen du har bestilt er på lager sender vi bestillingen din vanligvis innen 3 - 5 virkedager. I høysesongen kan det ta ytterligere en dag.

Når pakken har ankommet, mottar privatpersoner beskjed om hvor og når pakken kan hentes. Ved oppgitt mobilnummer, gis det beskjed via SMS. Dersom mobilnummer ikke er oppgitt, sendes en hentelapp i posten. Melding via SMS går vanligvis 2 dager raskere enn hentemelding via posten. Vær derfor nøye med å oppgi mobilnummer for raskere levering.

Transportskade/Forsikring

Vi står ansvarlige for evt skader som kan oppstå i transporten. Beskjed ang skadd/savnet gods skal registreres hos transportøren, ved mottak av pakken, dersom skaden er tydelig allerede ved leveransen. Dersom du trenger hjelp eller oppdager transportskaden når du åpner pakken, kontakt kundeservice.

Gi beskjed ang transportskade så fort som mulig.

Søk etter pakke

Ved å oppgi kollinummer på pakken, kan du søke på www.posten.no for å følge pakken.

Restordre

Varer som er slutt ved levering av din ordre, restnoteres hvis den totale restverdi overstiger 150 kr. Dersom verdien er under 150, - kr, ber vi deg å bestille varen på nytt ved neste bestilling.

Erstatningsvarer

Dersom noen av de bestilte varene er slutt på lager, kan vi isteden sende tilsvarende erstatningsprodukt. Dersom du ikke er fornøyd med erstatningsvaren, har du 30 dagers full returrett og du får pengene for varen og returfrakten tilbake.

Når du handler på www.sloyd-detaljer.no får du en ordrebekreftelse når ordren er avsluttet og en bekreftelse blir sendt til din e-post adresse. Under Mine sider kan du opprette en konto. Når du logger inn kan du se aktuelle ordre og hvilken status ordrene har samt en oversikt over tidligere ordre. Når du bestiller via telefon/brev får du ingen bekreftelse, kun beskjed dersom en vare blir forsinket.

Reklamasjon

Dersom du vil reklamere på en vare, kontakt oss på Kundeservice pr telefon, mail eller pr post. Kontakt oss før du returnerer varen slik at vi snarest kan rette opp feilen. Ofte kan det være nok at vi sender en reservedel. Send varen til oss på billigst mulig måte eller etter avtale med Kundeservice. Varen må ikke sendes i postoppkrav, da disse sendingene ikke vil bli hentet av oss. Ta vare på kvitteringen i tilfelle sendingen kommer bort på vei inn til oss.

Du har rett til å reklamere på en skadd eller feilaktig vare innen 3 år under forutsetning av at varen var feilaktig ved leveringstidspunktet. Vi oppfordrer deg til å reklamere omgående etter at feilen blir oppdaget, 2 måneder er å anse som akseptabel tid for varsling. Dersom vi godkjenner reklamasjonen forbeholder vi oss retten til å reparere varen. Dersom det ikke er mulig, sender vi en ny vare. Dersom varen er utgått fra vårt sortiment, betaler vi tilbake kjøpesummen og evt utlegg og kostnader du ellers har hatt med reklamasjonen. Tilbakebetaling vil bli utført innen 14 dager med samme betalingsmåte som ved kjøp.Nye varer sendes fraktfritt, og vi erstatter returutgiftene dersom feilen er vår.

Legitimasjon

Når du henter pakken på utleveringsstedet eller får leveransen kjørt hjem på døren, må du kunne legitimere deg. Navnet på legitimasjonen skal alltid stemme overens med navnet på mottager av forsendelsen. Henter du for noen andre, må du vise både din og mottagers legitimasjon.

Garantier

Noen av våre produkter har garanti som innebærer at vi garanterer varens funksjoner og kvalitet i antall år. Informasjon om hvilke varer det gjelder og hvor lenge garantien gjelder står på produktbeskrivelsen. Garanti og reklamasjonsrett er to forskjellige ting, garanti er en frivillig forpliktelse og er en komplettering til Forbrukerkjøpsloven..

Hvis saken oversendes til Forbrukerklageutvalget (FTU) vil vi følge deres anbefalinger. Mer om FTU kan du lese her: www.forbrukertvistutvalget.no . Adressen til FTU er Forbrukertvistutvalget Postboks 4596 Nydalen, 0404 Oslo.

www.forbrukerradet.no

Angrerett/åpent kjøp

Ifølge distanseavtaleloven har man som forbruker rett til å angre sitt kjøp uten spesiell grunn innen 14 dager fra man har tatt imot varene. Hos oss har du full retur – og bytterett innen 30 dager, angrefristen utløper 30 dager etter at samtlige varer er mottatt. Vil du utøve din angrerett skal du innen de 30 dagene har passert, gi oss beskjed klart og tydelig f.eks. via brev, fax eller e-post. Varer som kjøpes via brevbestilling eller i nettbutikken kan byttes i noen av våre butikker og omvendt. Returseddelen fylles i og sendes med varen i retur. Varer som sendes tilbake uskadet og ikke har blitt håndtert mer enn nødvendig tilbakebetales full verdi. Har varen blitt håndtert i så stor grad at den har minsket i verdi, gjøres et avdrag på tilbakebetalingen i den grad varen anses å ha minsket i verdi. Varene returneres til oss på billigste måte, de får ikke sendes i retur mot oppkrav eller postforskudd, de blir ikke utløst av oss. Når du bruker angreretten for en enkelt vare betaler vi tilbake varens verdi, du står for frakt. Da hele bestillingen returneres tilbakebetales også frakt og andre eventuelle kostnader, du betaler for returfrakt.
Retur og angrerett gjelder ikke for varer som har blitt tilpasset etter dine ønskemål eller på noe sett fått et personlig preg, returretten gjelder heller ikke for tidsskrifter eller for cd-skiver der forseglingen har blitt brutt samt for varer der kan varen kan bli for gammel. På livsmiddelsprodukter får forpakningen ikke brytes. Ønskes ny vare så blir ny redusert fraktavgift belastet.

Tilbakebetaling/kreditering

Ved bruk av angreretten tilbakebetaler vi pengene så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt returen eller kvittering på returnerte varer. Vi bruker samme betalingsmåte for tilbakebetalingen som du selv brukte ved kjøpet hvis ikke annet er avtalt. Ved tilbakebetaling for returvarer eller fraktutlegg  skriver vi enten ut kreditnota eller vi utbetaler beløpet. Vennligst oppgi kontonummer. Pengene overføres din bankkonto.

Returadresse

Sløyd-Detaljer, c/o Granada,
Postboks 373, 1753 Halden

Ikke utløste pakker

Ikke utløste pakker belastes med et gebyr på 250, - kr som dekker en del av våre kostnader dersom pakken kommer i retur. Uavhentet pakke omfattes ikke av angreretten.

Personopplysninger

Når du bestiller varer hos oss godkjenner du samtidig at vi lagrer og bruker dine opplysninger for å fullføre bestillingen og for å yte deg service Ifølge GDPR (General Data Protection Regulation) har du rett til å få informasjonen som vi har registrert på deg. Dersom du anser at informasjonen er feilaktig eller om du ikke lenger vil stå i vårt kunderegister kan du kreve rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt gjerne kundeservice, så hjelper vi deg. Mer informasjon finner du under Personvernpolicy.

Vi forbeholder oss retten til å annullere ordre som inneholder feilaktige personopplysninger.

CE-MERKING

Produkter som kan være farlige å bruke – f.eks el-produkter, maskiner, verneutstyr m.m. - må være CE-merket for å kunne selges på EU markedet. CE-merkingen innebærer at produsenten eller importøren garanterer at produktet oppfyller alle grunnleggende helse- og sikkerhetskrav. Dersom CE-merkingen mangler kan det bety at produktet utgjør en sikkerhetsrisiko og at produsenten ikke kjenner til gjeldende regler. For mer informasjon, gå til www.swedac.se og klikk på CE-ikonet.

Batterier

Lovverket krever at brukte nikkel- og kadmiumbatterier leveres til resirkulering. Levér derfor brukte batterier på kommunale
miljøstasjoner.

Kopiering av tekst og bilder er forbudt