Salgsvilkår

Generelt

Kjøpsvilkårene gjelder alle kjøpsavtaler som du inngår med Sløyd-Detaljer. Ved å bestille eller handle direkte fra oss aksepterer du vilkårene og betingelsene som er publisert nedenfor og du bekrefter at informasjonen som du oppgir er korrekt. Med begrepene vi, våre, vårt og oss nedenfor refererer vi til Sløyd-Detaljer. Hvis du er under 18 år må du ha foresattes tillatelse for å bestille fra oss (foresatt kan maile godkjennelsen til ordre@sloyd-detaljer.no).

Kundeservice

E-post: ordre@sloyd-detaljer.no

Spørsmål om bestillinger eller tidligere kjøp, mottatt e-post besvares vanligvis innen 48 timer på hverdager. Hvis svartiden er lengre når vi mottar din mail, vil vi informere deg om dette via autosvar.

Telefon: 32856393

Mandag til fredag 08.00 – 16.00. Helger og helligdager har vi stengt.

Postadresse: Sløyd-Detaljer c/o Granada, Postboks 373, 1753 Halden.

Personopplysninger

Sløyd-Detaljer, organisasjonsnummer 997 288 327, er ansvarlig for og behandler dine personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning. Når du bestiller vare fra oss godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger til å fullføre bestillinger og gi service til deg. Vi forbeholder oss retten til å annullere bestillinger som inneholder uriktige personopplysinger.

Les vår Personvernpolicy her.

Bestilling / Sluttsalg

Hos Sløyd-Detaljer kan du bestille varer direkte via vår nettbutikk. Du kan også sende e-post eller ringe inn din bestilling. E-post: ordre@sloyd-detaljer.no eller telefon: 32856393 

Vi har ikke laveste ordrebeløp.

Vi forbeholder oss mot sluttsolgte varer og forbeholder oss retten til å foreta løpende produktendringer og forbedringer. Dersom noen av varene som du har bestilt er utsolgt på lager, hender det at vi istedenfor leverer et tilsvarende erstatningsprodukt. Dersom du ikke er fornøyd med denne varen har du 30 dager full returrett og du får tilbakebetalt for varen og frakten. Dersom varen du ønsker å bestille er midlertidig utsolgt kan du overvåke produktet. Velg overvåk og oppgi din e-post adresse så gir vi deg beskjed så snart produktet er på lager og kan bestillles.

Priser

Prisene er i norske kroner (NOK) og det gjelder inntil videre. I nettbutikkens kasse kan du se totalpris inklusive mva, eventuelle avgifter og fratrukket rabatt. For produkter som inngår i ulike kampanjer gjelder prisene i den aktuelle kampanjeperioden. Produkter på salg gjelder så langt lageret rekker. Mengdepriser gjelder ved kjøp av spesifisert antall av samme artikkelnummer dersom annet ikke er oppgitt. Enkelte kampanjer og varer gjelder kun i nettbutikken.

Vi tar forbehold om prisfeil og prisendringer på grunn av endringer i merverdiavgift, unormalt store endringer i valutasituasjonen, innkjøpspriser og endringer i eller nye lovpålagte avgifter. Ved åpenbart feilprisede varer forbeholder Sløyd-Detaljer seg retten til å annullere bestillingen.

Kunder i Norge, Danmark og Finland kan kun bestille via respektive lands salgskanal hvor prisene er i respektive lands valuta. Du kan selv velge om du vil se priser inkludert eller ekskludert mva. Ved å trykke på flagget kan du enkelt endre salgskanal. Alle produkter som selges hos Sløyd-Detaljer, i fysiske butikker (ikke tilgjengelig i Norge) og nettbutikk, er godkjente for bruk i respektive land.

Garanti

Du som forbuker kan alltid henvende deg direkte til Sløyd-Detaljer for hjelp med reklamasjoner, angrerett og annen henvendelse som gjelder kjøp eller bestilling. Se også mer informasjon om dine rettigheter som forbruker på www.forbrukertvistutvalget.no og din rettighet som forbruker til tvist utenfor domstolen hos Forbrukertvistutvalget. Adressen til FTU er Forbrukertvistutvalget, Postboks 4596 Nydalen, 0404 Oslo. Dersom en sak henvises til Forbrukertilsynet, følger Sløyd-Detaljer alltid nemnda anbefaling ved en eventuell tvist.

www.forbrukerradet.no

Noen av våre produkter har garanti som betyr at vi garanterer produktes funksjon og kvalitet i antall år. Informasjon om hvilke varer dette gjelder, og hvor lenge garantien gjelder finnes i produktbeskrivelsen. Garanti og reklamasjonsrett er to forskjellige ting, garanti er en frivillig forpliktelse og et tillegg til forbrukerlovgivningen.

Betalingsvilkår

Privat / Firma

Skole / Helse / Forening

Gavekort

Sløyd-Detaljers gavekort er gyldig i to år. Du kan betale med gavekort i nettbutikken eller i fysisk butikk ( ikke tilgjengelig i Norge ) Det er også mulig å delbetale med gavekort dersom beløpet på ditt gavekort ikke dekker hele kjøpet. Dersom du ikke benytter hele summen på ditt gavekort kan beløpet lageres på ditt gavekort og brukes på et senere tidspunkt.

Frakt og leveranse

Ved kjøp over kr 599,- tilbyr vi GRATIS FRAKT til utleveringssted/ varebrev. Det gjelder hvis produktet er mindre enn vekt og størrelsesbegrensningene for fraktmetoden. (20 kg, lengde 1,5 m, Lengde + omkrets maks 3 meter). 

Ved kjøp over kr 2000,- tilbyr vi GRATIS FRAKT for skoler og bedrifter med levering via Parcel. Gjelder hvis pakken er mindre enn vekt og størrelsesbegrensningen for fraktmetoden (20 kg, lengde 1,75 meter. Lengde + omkrets 3 meter). 

For å unngå gebyr må du aktivt velge en gratis fraktmetode i kassen innen du fullfører bestillingen. Nedenfor er en liste over de fraktmetodene som Sløyd-Detaljer tilbyr. I kassen vises estimert antall dager for levering til enhver fraktmetode, vi kan ikke garantere leveringstiden. I høytider og populære kampanjer kan det oppstå forsinkelser. Gjeldende forsendelsesmetode for detaljene for bestillingen din vises automatisk. 

Leveringstiden er normalt 2-5 virkedager dersom varen du har bestilt er på lager, det tilkommer alltid tiden det tar for transportøren å frakte pakken til ditt utleveringssted eller eventuelt til din adresse. I høysesong – høst og vinter - kan det ta ytterligere noen dager, i lavsesong kan det gå raskere.

Gebyr for hver fraktmetode vises i kassen.

1. PostNord til uleveringssted

Din bestilling sendes til valgfritt PostNord utleveringssted eller pakkeboks. Du mottar SMS/E-post når pakken kan hentes. Hentefristen er 7 dager. Legitimasjon kreves. Du trenger Bank-ID og PostNords app til PostNords pakkeskap. Vi anbefaler at du laster ned PostNords mobilapp.

2. PostNord Hjemlevering

Pakken leveres hjem til deg dag eller kveld. Du vil bli varslet i PostNord App og i SMS/E-post med estimert leveringsdato og tid. Det er mulig å tilpasse leveringen. Du kan for eksempel velge annen dato/tid, personlig levering på døren eller hente pakken din på en av PostNords utleveringssteder. Ved hjemlevering kan du spore pakken din i sanntid ved å bruke kartet, ETA og antall stopp før deg. Vi anbefaler at du laster ned PostNords mobilapp.

Merk! Dette kan være det eneste fraktalternativet som er tilgjengelig for deg hvis produktene veier mer enn 20kg og hvis bestillingen din inneholder en vare som er lengre enn 1,5 meter.

3. PostNord Parcel

Tilgjengelig for skoler, foreninger, bedrifter og organisasjoner. Leveres som bedriftspakke og leveres til adressaten uten varsel. Dersom ingen kan ta imot pakken, sendes beskjed om hvor pakken kan hentes. Dersom det foreligger en leveringsavtale mellom deg og transportøren, vil pakken bli levert uten kvittering. Ved eventuell skade eller tap, er mottager ansvarlig for pakkens innhold.

 

Så snart din bestilling har forlatt vårt lager, vil du motta en e-post om levering som inneholder en sporingslink. Ved hjelp av sporingen kan du følge pakkens reise hele veien til deg. 

Hver fullført og godkjent bestilling via nettet genererer automatisk en ordrebekreftelse. Den vanligste årsaken til at ordrebekreftelser og leveringsbekreftelser uteblir er at man i forbindelse med bestillingen ved uhell har oppgitt feil e-post adresse. Sjekk gjerne spam for sikkerhetsskyld. Ved å opprette en konto på Mine sider kan du når du logger inn se dine nåværende og tidligere bestillinger og vilken status de har. Obs! Ved bestilling via telefon og brev foreligger ikke ordrebekreftelsen.

I tillegg til Norge leverer vi til Sverige, Finland og Danmark. For å bestille til et av de angitte landene, må du først velge ønsket land før du starter bestillingen.

Transportskade / Feillevering

Når du mottar varene, sjekk at antall kolli stemmer med fraktdokumentet og at det ikke er skade på pakken. Ved eventuell skade meld fra til transportøren omgående fra du oppdager skaden. Hvis du oppdager skaden etter du har åpnet pakken, eller hvis du trenger hjelp kontakt kundeservice. Melding om skade/mangel skal skje umiddelbart når du har mottatt pakken din dersom skaden er tydelig ved levering. Vi står for eventuelle skader som kan oppstå ved transport til deg. Dersom vi har levert feil antall eller feil vare vennligst gi oss beskjed oss så snart som mulig slik at vi kan rette feilen. Send oss informasjon om mangelen og legg ved eventuelle feilleverte varer i originalemballasjen.

Angrerett / Retur

Ifølge distanseavtaleloven har man som forbruker rett til å angre sitt kjøp uten spesiell grunn innen 14 dager fra man har tatt imot varene. Hos oss har du full retur – og bytterett innen 30 dager, angrefristen utløper 30 dager etter at samtlige varer er mottatt. Vil du utøve din angrerett skal du innen de 30 dagene har passert, gi oss beskjed klart og tydelig f.eks. via brev eller e-post. Varen skal sendes i retur innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.

Returseddelen fylles i og sendes med varen i retur. Varer som sendes tilbake uskadet og ikke har blitt håndtert mer enn nødvendig tilbakebetales full verdi. Har varen blitt håndtert i så stor grad at den har minsket i verdi, gjøres et avdrag på tilbakebetalingen i den grad varen anses å ha minsket i verdi. Varene får ikke sendes i retur mot oppkrav eller postforskudd, de blir ikke utløst av oss. Når du bruker angreretten for en enkelt vare betaler vi tilbake varens verdi, du står for frakt. Da hele bestillingen returneres tilbakebetales også frakt og andre eventuelle kostnader. Du betaler for returfrakt.
Retur og angrerett gjelder ikke for varer som har blitt tilpasset etter dine ønskemål eller på noe sett fått et personlig preg, returretten gjelder heller ikke for tidsskrifter eller for cd-skiver der forseglingen har blitt brutt samt for varer der kan varen kan bli for gammel. På livsmiddelsprodukter får forpakningen ikke brytes. Ønskes ny vare bestill nyt. Informasjon om angreretten finner du også i ordrebekreftelsen du har mottatt fra oss. Du har rett til å heve kjøpet dersom leveransen blir forsinket. Dersom varen er betalt på forhånd, refunderer vi pengene så snart som mulig, senest innen 14 dager. En returseddel er inkludert i pakken men om nødvendig kan du også laste den ned via lenken nedenfor.

Last ned og skriv ut vår Retur og angrerettsseddel som Pdf.

Returner som følger:

1. Fyll ut returseddelen. Sendingsnummer følger med i pakken.

2. Bestill retur med PostNord. Gå inn på my.postnord.no/privat/return Velg Retur med returkode og legg inn kode 53237. Husk å fylle ut ordrenummer i Mottakers referanse.

3. Send varen. Send gjerne varen tilbake i orignal forpakning, legg returseddelen i pakken. Pakken innleveres nærmeste Postnord leveringssted. 

Obs! Vi godtar alle typer returer men tar kun ansvar for returer gjort via returkode og myPostnord, som er den enkleste og billigste måten for deg som kunde å sende retur. Vi tar ikke ansvar for returpakker som er sendt på annen måte.

Tilbakebetaling/kreditering

Ved bruk av angreretten tilbakebetaler vi pengene så snart som mulig og senest innen 14 dager etter at vi har mottatt returen eller kvittering på returnerte varer. Vi bruker samme betalingsmåte for tilbakebetalingen som du selv brukte ved kjøpet hvis ikke annet er avtalt. Ved tilbakebetaling for returvarer eller fraktutlegg  skriver vi enten ut kreditnota eller vi utbetaler beløpet. Vennligst oppgi kontonummer. Pengene overføres din bankkonto.

Returadresse: Sløyd-Detaljer, c/o PostNord Fulfilment Fugelåsen 9, 1405 Langhus

Tilbakebetaling

Ved bruk av av angreretten tilbakebetaler vi så snart som mulig og senest 14 dager etter vi har mottatt returen eller kvittering på returnerte varer. Du kan alltid utsette din Klarna faktura ved å kontakte Klarna. Klarna bruker samme betalingsalternativ for tilbakebetalingen som du selv brukte. Skoler/bedriftskunder får refundering av Sløyd-Detaljer, vanligvis en kreditnota.

Reklamasjon

Du skal alltid føle deg trygg og sikker når du handler hos oss. Dersom du vil reklamere på en vare, vennligst ta kontakt med kundeservice via mail eller telefon så snart som mulig.

Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker anledning til å reklamere på en skadet eller defekt vare innen 3 år, forutsatt at varen var defekt ved leveringstidspunktet. Vi oppfordrer deg til å reklamere umiddelbart eller så snart feilen oppdages, innen rimelig tid på 2 måneder. Sløyd-Detaljer tar ikke ansvar for feil som har oppstått på grunn av skader, slitasje eller uaktsomhet. Husk kvittering eller annen dokumentasjon som viser når kjøpet er foretatt og som viser pris ved kjøpstidspunktet. Kontakt oss før du returnerer en vare, noen ganger holder det at vi sender en reservedel.

Returner varen til oss etter avtale med kundeservice. Ta vare på kvitteringen for returpakken som bevis på at returen er sendt, i tilfelle returpakken ikke kommer fram til oss. Dersom varen har utgått fra vårt sortiment, refunderer vi kjøpesummen og enventuelle andre kostnader i forbindelse med reklamasjonen. Pengene blir refundert innen 14 dager på samme måte som kjøpet ble utført.

Kontaktinformasjon for bytte, retur/reklamsjon, annullere kjøp og adresse.

Som forbruker har du alltid rett til å henvende deg til Søyd-Detaljer på valgfri måte for å få hjelp med reklamasjon, angrerett, annullere din bestilling eller annen hjelp når det gjelder kjøp, bestilling eller spørsmål om våre produkter. Du når oss på:

Telefon: 32856393, 

E-post: ordre@sloyd-detaljer.no, 

Post (butikk er ikke tilgjengelig)Sløyd-Detaljer c/o Granada, Postboks 373,1753 Halden.

CE-merking

Produkter som kan være farlige å bruke, som el-produkter, maskiner, personlig verneutstyr med mer, må være CE-merket for å kunne selges på EU markedet. CE-merkingen betyr at produsenten eller importøren garanterer at produktet oppfyller alle grunnleggende helse- og sikkerhetskrav. Dersom CE-merkingen savnes kan det bety at produktet utgjør en sikkerhetsrisiko og at produsenten ikke kjenner til gjeldende regler. For mer informasjon gå til www.swedac.se og klikk på CE-ikonet.

Bruksanvisninger

Alle produkter som krever bruksanvisning blir levert med det. Bruksanvisningen er skrevet på forståelig språk, norsk, svensk, dansk, engelsk eller visuelt utformet.

Sløyd-Detaljer er medlemmer av Trygg e-handel

Trygg e-Handel er en godkjenningsordning som driftes av Virke e-Handel. Trygg e-Handel-godkjenning krever at nettbutikkene oppfyller 12 krav som beskytter kundene. Bare butikker som etterlever disse kravene har rett og plikt til å bruke Trygg e-Handel-logoen. Ved å peke på logoen skal nettbutikkens status i Trygg e-Handel vises. Trygg E-handel foretar kontrollkjøp og kan inndra godkjenningen ved regelbrudd. Kredittverdigheten til godkjente butikker sjekkes daglig.Trygg E-handel har også et system for håndtering av kundeklager. Mer informasjon er tilgjengelig på www.tryggehandel.no.

Batterier

Lovverket krever at brukte nikkel- og kadmiumbatterier leveres til resirkulering. Levér derfor brukte batterier på kommunale miljøstasjoner.

Force majeure

Ved force majeure som streik, transportforstyrrelser, import eller eksportforbud, sykdom hos personalet eller andre forhold utenfor Sløyd-Detaljers kontroll kan det hende at Sløyd-Detaljer ikke kan oppfylle sine forpliktelser i henhold til generelle vilkår da force majeure gjelder. Dersom force majeure gjelder i mer enn to måneder og Sløyd-Detaljers forplikelser som følge av dette blir utsatt mer enn 2 måneder har du og/eller Sløyd-Detaljer rett til å heve avtalen uten noen sanksjoner.

Opphavsrett

Innholdet på denne nettsiden er opphavsrettsbeskyttet og tilhører Sløyd-Detaljer. Informasjonen på denne nettsiden, inkludert materialer som stillbilder, bevegelige bilder, dokumenter, lyd, tekst og layout kan ikke, untatt private formål eller hvor det er uttrykkelig tillatt, kopieres, reproduseres, endres, overføres eller lagres i noen form. Det er forbudt å endre innholdet på denne nettsiden.

Ved øvrige henvendelser – kontakt vår kundeservice

Telefon: 32856393

E-post: ordre@sloyd-detaljer.no

Postadresse (butikk er ikke tilgjengelig): Sløyd-Detaljer, c/o Granada, Sørliveien 118, 1788 Halden.


Trustpilot