Salgsbetingelser

Priser:Kunder i Norge, Danmark og Finland kan kun bestille via sine respektive lands salgskanal.
Kunder fra øvrige land kan gjøre sine innkjøp via vår Euro kanal, kontakt kundeservice 32 85 63 93 eller ordre@sloyd-detaljer.no.
Vi tar forbehold om ekstraordinære skatte-, avgifts- og valutaendringer. Prisene er inkl. moms 25 %, med unntak av bøker som er momsfrie. Salgsprodukter gjelder så langt beholdningen rekker. Kvantumpriser gjelder ved kjøp av et visst antall av samma artikkelnummer, hvis ikke annet er oppgitt. Noen av våre priser gjelder kun i vår internettbutik. I nettbutikken kan man også velge å vise priser exklusive moms.

Minste ordre:
Minste ordreverdi 350:-.

Prisgunstig: En del varer er merket "PRISGUNSTIG". På disse varene har vi i samarbeid med leverandøren anstrengt oss ekstra mye for å tilby deg som kunde de beste kjøp til lavest mulig pris.

Mindreårige:For å ekspedere varer til kjøpere under 18 år, kreves godkjennelse av myndig person.

Vekt og mål artikler: Ved salg av artikler i vekt og mål kan disse sjelden leveres i eksakt bestilt kvantitet. Vi velger alltid så nærme den ønskede kvantiteten som mulig. Eventuelle avvik spesifiseres på fakturaen.

Betalingsbetingelser: Betalingsfristen er 30 dager for statlige og kommunale institusjoner. Husk alltid å oppgi: Postadresse, leveringsadresse og eventuell fakturaadresse. Oppgi bestillers navn og event. ressurs/bestillingsnummer. Foretak har mulighet til å handle med 30 dagers kreditt faktura etter godkjent kredittkontroll. Til forbruker/enkeltmannsforetak, faktura med 20 dager betalingsfrist etter godkjent kredittkontroll. Fakturaen ligger i pakken.
Ordre over 3000 kr sendes i oppkrav. For sent betalt faktura belastes med 12 % rente og 45 kr i purregebyr.

Kortbetalning: Du kan også betale med Visa/MasterCard här i webbshopen. Din innbetaling er sikret via Dibs. Ditt kortnummer sendes kryptert direkte til din bank. Butikkeier har ikke tilgang til din bankkonto eller kortinformasjon. Dibs bruker SSL kryptering som er industristandard for sikker kortbetaling.

Frakter og avgifter: Lik frakt over hele landet, 89 kr uansett størrelse på ordren. For oppkrav kommer postens oppkravsgebyr 45 kr i tillegg.

Transportskade: Kontrollèr alltid at innholdet stemmer med fraktseddelen. Gi transportør beskjed dersom pakken er skadet, eller noe er borte fra sendingen. Dette må påføres fraktseddelen.

Restordre: Varer som er slutt ved levering av ordre, restnoteres hvis den totale restverdi overstiger 150:-. Dersom verdien er under 150 kr, vennligst bestill varen på nytt ved neste bestilling.

Transport: All transport skjer med posten. Institusjoner og bedrifter, mottar varene som bedriftspakke.

Reklamasjon: Dersom vi har levert feil antall eller feil vare, ber vi om å bli kontaktet snarest slik at vi kan rette opp feilen. Ofte kan det være nok at vi sender en reservedel. Nye varer sendes fraktfritt, og vi erstatter returutgiftene dersom feilen er vår.

Sløyd-Detaljer er medlem av Distansehandel Norge og sertifisert av Trygg e-handel. Dette betyr trygghet for deg som kunde. Mer om hvilke regler som gjelder for Trygg e-handel kan du lese her. (www.tryggehandel.no)

Angrefrist: Ifølge distanseavtaleloven har man som forbruker rett til å angre sitt kjøp uten spesiell grunn innen 14 dager fra det man har tatt imot varene. Hos oss har du full retur – og bytterett innen 30 dager, angrefristen løper ut 30 dager etter varene er mottatt. Vil du utøve din angrerett skal du innen de 30 dagene har passert, gi oss beskjed klart og tydelig f.eks. via brev, fax eller e-post. Varer som kjøpes via brevbestilling eller i nettbutikken kan byttes i noen av våre butikker og omvendt. Returseddelen fylles i og sendes med varen i retur. Varer som sendes tilbake uskadet og ikke har blitt håndtert mer enn nødvendig tilbakebetales full verdi. Har varen blitt håndtert i så stor grad at den har minsket i verdi, gjøres et avdrag på tilbakebetalingen i den grad varen anses å ha minsket i verdi. Varene returneres til oss på billigste måte, de får ikke sendes i retur mot oppkrav eller postforskudd, de blir ikke utløst av oss. Når du bruker angreretten for en enkelt vare betaler vi tilbake varens verdi, du står for frakt. Da hele bestillingen returneres tilbakebetales også frakt og andre eventuelle kostnader, du betaler for returfrakt.
Retur og angrerett gjelder ikke for varer som har blitt tilpasset etter dine ønskemål eller på noe sett fått et personlig preg, returretten gjelder heller ikke for tidsskrifter eller for cd-skiver der forseglingen har blitt brutt samt for varer der kan varen kan bli for gammel. På livsmiddelsprodukter får forpakningen ikke brytes. Ønskes ny vare så blir ny redusert fraktavgift belastet.

NB: Oppkravskunder må alltid betale returporto på pakker som ikke hentes ut på posten (for å bli betraktet som angrekunde.)
NB: Det er ikke nok å la være å hente pakken.
Se avsnitt: Ikke utløste pakker.

Ikke utløste pakker: Oppkravskunder belastes med et gebyr på 250, - kr som dekker en del av våre kostnader dersom pakken kommer i retur uavhentet på posten.
NB: Se avsnitt over om angrefrist og betaling av retur.

Tilbakebetaling/kreditering: Ved tilbakebetaling for returvarer eller fraktutlegg skriver vi enten ut kreditnota eller vi utbetaler beløpet.
Vi kommer til å bruke samme betalingsmåte for tilbakebetalingen som du selv brukte om vi ikke har avtalt noe annet. Da betaling skjer via konto vær vennlig å oppgi ditt kontonummer så settes pengene direkte inn på ditt bankkonto.

Returadresse:
Sløyd-Detaljer, c/o Granada,
Postboks 373, 1753 Halden

Personopplysninger: Sløyd-Detaljer er ansvarlig for alle personopplysninger som vi lagrer i vårt register. Opplysningene brukes til vår egen, eller i enkelte tilfeller til andre seriøse bedrifters markedsføring for interessante tilbud. Du kan når som helst takke nei til slike tilbud ved å kontakte oss på tlf. 32856393.

Org.nr 556094-2350